e-Devlet lise diploması sorgulama
Diplomalar hemen her durumda karşımıza çıkmaktadır. Kurumlar sizlerden lise diploması istediğinde bu diplomayı kolayca bulmak mümkün. e-Devlet lise diploması sorgulama işlemi ile sizlerde vakit kaybı yaşamadan lise diplomanızı görebilirsiniz. Peki e-Devlet lise diploması sorgulama işlemi nasıl yapılıyor? Tüm detayları sizler için bu haberimizde derledik.
Mezun olduğumuz okullardan aldığımız diplomalar, pek çok işte karşımıza çıkıyor, bizden isteniyor. Lise mezunları örneğin bir işe başlayacaklarında kurum lise diplomasını talep ediyor. Bizler aradan geçen yıllar içerisinde bu diplomayı kaybedebiliyoruz. Gerekli durumlarda ise lise diplomasını bulmak zahmetli bir haline geliyor. e-Devlet platformu pek çok işlemde kullanılabildiği gibi lise diploması sorgulama işleminde de kullanılabiliyor. Lise diploması sorgulama işlemini bir kaç adımda yaparak hem zaman kaybetmemiş, hem de işinizi görmüş oluyorsunuz. Bu aşamada vatandaşlar, “e-Devlet lise diploması sorgulama nasıl yapılır?” merak ediyor. İşte lise diploması sorgulama hizmeti hakkında merak ettikleriniz…
LİSE DİPLOMASI SORGULAMA NASIL YAPILIYOR?
Günümüzde bir işe gireceğinizde en az lise diplomasına sahip olmanız gerekiyor. Bu eğitimi tamamladığınızı gösteren lise diploması bu nedenle oldukça önemli. Ancak özellikle mezuniyetinin üstünden epeyce zaman geçen kişiler bu diplomaları bulamayabiliyor. Böyle durumlarda mezun olduğunuz liseye giderek bir dilekçe vermeniz ve yetkililerin evrak listelerinden sizin mezuniyetinize dair belgeyi bulmalarını beklemeniz gerekiyor. Bu işlemin sonuç vermesi için bir kaç gün geçmesi gerekiyor. Ancak gelişen teknoloji ile 2008’den bu yana hayatımızda olan e-Devlet sayesinde lise diploması sorgulamanızı da online olarak gerçekleştirmeniz mümkün. Önceleri bir kaç gününüzü alan bu işlem e-Devlet sayesinde bir kaç adımlar, bir kaç dakikada gerçekleştirilebiliyor. Peki e-Devlet lise diploması sorgulama nasıl yapılıyor.
Öncelikle adres çubuğuna “www.turkiye.gov.tr” yazarak e-Devlet sistemine gidin. Ardından ekranın sağ üst köşesindeki “Sisteme Giriş” butonuna tıklayın ve açılan ekranda istenilen yerlere, T.C. kimlik numaranızı ve e-Devlet şifrenizi girin. Böylece sisteme girişinizi gerçekleştirmiş olursunuz. Giriş için ayrıca; mobil imza, elektronik imza, T.C. Kimlik kartı ve internet bankacılığı yöntemlerini de kullanabilirsiniz. Sisteme kullanıcı girişinizi yaptıktan sonra “e-Hizmetler” veya “Arama” kısmından “Lise Mezuniyet Belgesi Sorgulama” işlemini bulun. Bu işlem Milli Eğitim Bakanlığı işlemleri arasında yer almaktadır. İşleme tıkladığınızda lise mezuniyet diploması ayrıntılarını görebilirsiniz.
e-Devlet lise diploması sorgulama ile mezuniyet bilgilerinizi görüntüleyebilir ve barkodlu Mezuniyet Belgesi oluşturabilirsiniz. Bu hizmetle 2008 yılı sonrası mezun olmuş kişiler için belge oluşturulabilmektedir.
E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?
Öncelikle e-Devlet’e giriş yapabilmek için sistemde yer alan giriş yollarından birini kullanabilirsiniz. Bunlar e-Devlet şifresi ile giriş, mobil imza ile giriş, elektronik imza ile giriş, T.C. Kimlik Kartı ile giriş ve internet bankacılığı ile giriştir. e-Devlet’e giriş için en fazla tercih edilen yöntem e-Devlet şifresi ile giriştir. e-Devlet şifrenizi içeren zarfınızı PTT Merkez Müdürlüklerinden, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numaranızın bulunduğu kimliğinizi ibraz ederek temin edebilirsiniz.
Bu uygulama, sizin yerinize başka bir kişinin şifre alıp adınıza işlem yapmasının önüne geçilmesi için gerekmektedir. e-Devlet Kapısı üzerinden verilen hizmetler yüksek güvenlik seviyesi gerektirdiğinden, şifreler başvuru sahipleri için özel olarak oluşturulmaktadır. Bu nedenle ancak kimlik ibrazı ve şahsen başvuru ile şifreler verilmektedir.
e-Devlet Kapısı kayıtlı kullanıcısıysanız ve şifrenizle giriş yaptıktan sonra “Profilim” alanında bulunan iletişim bilgileri kısmına cep telefonunuzu kaydettiyseniz ya da cep telefonunuzu veya hem cep telefonunuzu hem de e-posta adresinizi e-Devlet Kapısında doğruladıysanız şifre yenileme hizmetinden yararlanarak yeniden şifre temin edebilirsiniz. Bununla birlikte, mobil imza, elektronik imza, yeni T.C. kimlik kartı veya internet bankacılığı kullanıyorsanız, e-Devlet Kapısına bunlardan biri ile giriş yaptıktan sonra da şifre oluşturabilirsiniz.
Şifre ilk alındığında PTT tarafından işlem masrafı olarak 2 TL tahsil edilmektedir. Şifrenin kaybedilmesi, unutulması vb. durumlarda PTT’den alınacak her şifre için ayrıca 4 TL ücret ödenmektedir. Bu işlem masrafı dışında herhangi bir yıllık ücret ödenmesi söz konusu değildir. e-Devlet şifresi yurt dışında Elçilik ve Konsolosluklardan ücretsiz olarak temin edilebilmektedir.